۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۵۸۵۹۶۲
گزارش رسا؛

ژست «پدر خواندگی» آل‌سعود با هتّاکی به امام خمینی(ره) | قمار بن‌سلمان با «معامله قرن»

ولیعهد سعودی در حالی به امام خمینی(ره) اهانت کرده است که تلاش دارد تا با سیاه نمایی و جلب نظر استکبار جهانی همچنان بر مسند قدرت باقی بماند.
معامله قرن

خبرگزاری رسا ـ گروه بین‌الملل: چندی پیش روزنامه جروزالم پست اسرائیل، در راستای عادی سازی روابط میان عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی از میزبانی محمد بن سلمان ولیعهد سعودی از گروهی از اوانجلیک های آمریکایی به ریاست جوئل روزنبرگ از صهیونیست‌های تندرو ساکن در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

روزنبرگ در این دیدار مدعی شده است که محمد بن سلمان با بیان خنثی سازی طرح ترور خود، از دو شخصیت تاریخی منطقه یعنی امام خمینی (ره) و جمال عبدالناصر رییس جمهور تاریخی مصر نام برده و این دو شخصیت تاریخی را «عامل ویرانی منطقه و ایجاد مشکلات فراوان برای عربستان سعودی» خوانده و ایران، حزب الله، حماس، داعش و القاعده را به عنوان پنج تهدید بزرگ عربستان سعودی به شمار آورده است.

سخنان بن سلمان که این روزها به دست داشتن در قتل خاشقچی متهم است و یا دیگر مسؤولان و حاکمان گذشته سعودی دور از ذهن نیست زیرا امام خمینی (ره) با پی ریزی فرهنگ «مقاومت» که برخاسته از متن اسلام اصیل است به مبارزه با سیاست‌های استکبار جهانی و مزدوران منطقه‌ای آن به ویژه عربستان سعودی به عنوان حامی و بنیان‌گذار تروریسم و تکفیر برخاسته است از این رو نباید از نفرت آل سعود از انقلاب اسلامی و لجن پراکنی بن سلمان که دستانش به خون هزاران بیگناه آلوده است ابراز تعجب کرد.

با آنکه دشمنی آل سعود با اسلام اصیل مسأله تازه‌ای نیست اما سخنان محمد بن سلمان ما را به افق تازه‌ای رهنمون می‌سازد؛ افق عادی سازی روابط با رژیم کودک کش صهیونیستی و هموار سازی مسیر معامله قرن و معرّفی جمهوری اسلام ایران به عنوان دشمن امت اسلامی و تطهیر چهره کریه اسرائیل.

پروژه سازش با سفر منطقه‌ای نتانیاهو
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که خود بزرگترین دشمن منطقه‌ای جهان اسلام است، در تلاش برای اجرایی شدن معامله قرن و عادی سازی آشکار روابط کشورهای عربی با اسرائیل، سفرهای منطقه‌ای خود را آغاز کرده است. نتانیاهو که این روزها با بحران فروپاشی کابینه دست و پنجه نرم می‌کند، عادی سازی روابط را راهکار حل مسأله فلسطین می‌داند. وی پیشتر در مصاحبه‌ای گفته بود «تا کنون گمان می‌کردیم که با حل مسأله فلسطین به دشمنی دیرینه کشورهای عربی با اسرائیل پایان خواهیم داد اما اکنون دانستم که باید در ابتدا اختلاف با کشورهای عربی را حل کرد تا پرونده مسأله فلسطین نیز مطابق میل و خواست اسرائیل مختومه شود.»

رسانه‌های غیر رسمی اسرائیلی نیز به نقل از منابع سیاسی آگاه پرده از تماس‌های پیاپی مقامات بلندپایه رژیم صهیونیستی با برخی کشورهای عربی جهت دعوت از نتانیاهو برای سفر به این کشورها برداشته‌اند. به ادعای این رسانه‌ها مائیر بن شابات، رییس شورای امنیت ملی اسرائیل پس از چند هفته تلاش توانسته است به برخی کشورهای عربی که این منابع نامی از آنها نبردند، سفر کرده است تا مقدمات عادی سازی علنی روابط با اسرائیل را فراهم سازد.

با آنکه نتانیاهو چندی قبل به صورت آشکار به عمان سفر کرده و در برابر رسانه‌ها با سلطان قابوس حاکم عمان دیدار کرده است اما نتانیاهو در دیدار با مسؤولان این کشورها رویه پنهان سازی را در پیش گرفته است هرچند که برخی مسؤولان عالی رتبه اسرائیل تلاش دارند تا نتانیاهو همچون سفر به عمان، این سفرها را نیز به صورت علنی و در برابر دیدگان خبرنگاران انجام دهد.

هرچند که نامی از کشورهای عربی سازشگر با رژیم صهیونیستی برده نشده است اما باید عربستان سعودی و بحرین را در کنار مصر در صدر این کشورها قرار داد. عربستان و مصر که بارها اعلام کرده‌اند که در نزاع عربی ـ اسرائیلی طرف دعوا نخواهند بود که این خود به طور ضمنی اعتراف به مشروعیت یک رژیم جعلی است. وزیر خارجه بحرین نیز پس از سفر نتانیاهو به عمان در توئیتی این سوال را مطرح کرده بود که واکنش مردم در صورتی که سفر بعدی نخست وزیر اسرائیل به خاک بحرین باشد، چه خواهد بود که این سوال نیز به طور تلویحی مقدمه سازی جهت آشکار سازی روابط با این رژیم کودک کش است.

از سویی باید به اشاراتی که سردمداران عربی با عنوان «تحقق صلح پایدار در خاورمیانه» بیان می‌دارند، بیش از پیش توجه کرد. با آنکه به ظاهر هدف از این سخن پایان دادن به جنگ‌ها و تشکیل یک امت واحده است اما در خوشبینانه‌ترین فرض این سخن «کلمة حق یراد بها الباطل» است. حکام سازشگر عربی درصددند تا با طرح چنین سخنان فریبنده‌ای و در سایه جهل و ناآگاهی ملت‌های منطقه، با وعده نسیه تحقق صلح و امنیت پایدار، سازش با اسرائیل را به طور جدّی پیگیری کنند.

سردمداران کشورهای عربی همسو با رژیم صهیونیستی می‌دانند که در این وهله اگر به صورت شفاف سخن از عادی سازی بر زبان برانند با مخالفت جدی امت اسلامی و فشار افکار عمومی مواجه خواهند شد بنابراین طبیعی است که با نهادینه سازی چنین سخنانی در متن جامعه اسلامی و تکرار آن به عنوان یک اصل غایی پایان دهنده به بحران‌ها، موتور کند سازش با اسرائیل را سرعت بخشند و با طرح ثنویّت شیعه ـ سنی و نیز دامن زدن به طرح موهوم امپراطوری فارس، ایران را به عنوان دشمن اصلی امت اسلامی معرّفی و چهره کریه رژیم کودک کش صهیونیست را تطهیر کنند.

مسؤولان اسرائیلی نیز با دادن وعده‌های متعدّد اقتصادی ـ سیاسی و با اجرایی ساختن سیاست هویج و چماق، ولیعهدان و حاکمان دنیا زده عربی را با خود همراه ساخته و با هدف تحقق ثبات داخلی، دفع خطرات منطقه‌ای و تشکیل یک کشور مستقل به دور از هرگونه مزاحمت و تهدید داخلی و خارجی، یکی پس از دیگری به صورت آشکار و نهان سفرهای خود به کشورهای عربی را افزایش داده تا بتوانند جبهه‌ای متحد علیه حامیان فلسطین و محور مقاومت تشکیل دهند.

مقاومت؛ عامل وحدت و انسجام و رمز پیروزی
از دو قرن پیش تا به امروز همواره نزاع تاریخی امت اسلامی با استکبار جهانی بر حول محور تلاش مستکبران برای هیمنه، اشغالگری و سیطره بر منطقه و تمسّک امت اسلامی به سلاح مقاومت برای دفع تجاوزگری بیگانگان بوده وبیداری اسلامی خود بزرگترین گواه برای عدم سازش مسلمانان است.

در این میان خلط برخی مسائل، مفاهیم و در هم آمیختگی موضوعات و اهداف در سایه خیانت حکام عربی و عدم آگاهی نخبگان سبب شده تا بار دیگر استثمار امت اسلامی در قالبی جدید و با نام «معامله قرن» رخ عیان کند تا دشمنان با فتح خاکریزهای مقاومت در فلسطین سنگ بنای به یغما بردن ثروت‌های مسلمانان را پایه گذاری کنند اما در این میان چند نکته مهم است:

1. فرهنگ مقاومت بسان یک ارزش و رمز عزّت و کرامت در هنگام تهدید دشمن و خطرسازی استکبار در امت اسلامی همچنان زنده است. فرهنگ مقاومت یعنی روح آزادی خواهی در نزد نخبگان، رویارویی علمی با شبهه پراکنی‌ها و مقابله فرهنگی با هتاکان و لجن پراکنان. هرچند که گاه از این فرهنگ با نام «حامیان صلح، امنیت و ثبات» گاه به نام «مدافعان توقف خشونت» و گاه با نام «مواجهه با اسلام هراسی» یاد می‌شود اما «عباراتنا شتّی و حسنک واحد ...»

فرهنگ مقاومت ریشه در تاریخ اسلام دارد و زاییده امروز یا دیروز نیست. از همان روزهای آغازین اسلام، مسلمانان با الگوپذیری از فرهنگ مقاومت چه در کارزار جنگ سخت و چه در کارزار جنگ نرم به دفاع از هویّت دینی ـ ملّی خود پرداخته و در برابر تجاوزگری غرب و شرق چه در دوران جنگ‌های صلیبی، چه در حمله تاتار و مغول و چه امروز با هجوم استکبار به سرکردگی آمریکا و اسرائیل تمام قد از اعتقادات خود دفاع کردند.

کلید واژه، ستون فقرات، نخ تسبیح و عامل انسجام و یکپارچگی در برابر استکبار جهانی چیزی جز «اسلام» نبوده و نیست. اسلام با درنوردیدن تمامی سنگرها و با ایجاد وحدت در میان مسلمانان فارغ از رنگ، نژاد، قومیت، تمدنی عظیم را پی ریزی کرد و روح مقاومت را در امت اسلامی دمید تا امروز شاهد شکلگیری محور مقاومت باشیم؛ محوری که در این سال‌ها شکست سنگینی را به زیاده خواهی استکبار متحمل ساخته است.

2. در عرض فرهنگ مقاومت، دشمن با ایجاد فرهنگ وهن و توهین به مقدسات و با تاسیس گروهک‌های مسلح تروریستی به نام دین به جنگ دین می‌رود و متاسفانه در این مسیر برخی کشورهای منطقه و در رأس آن عربستان، امارات و بحرین با هدف حفظ منافع فردی و ذبح منافع امت اسلامی و به شهوت ادامه خلافت و نشستنی بیشتر بر عریکه قدرت، با دشمنان قسم خورده امت اسلامی هم پیاله شده‌اند.

از سویی عربستان سعودی با ژست پدر خواندگی در ظاهر خود را حامی امت اسلامی، مدافع ملت مظلوم فلسطین و خادم حرمین شریفین می‌داند اما در باطن با زد و بندهای سیاسی، ضمن هموار ساختن مسیر عادی سازی روابط با اسرائیل، سران برخی کشورهای مرتجع عربی را نیز با خود همراه ساخته تا از فشار افکار عمومی جلوگیری کند. آل‌سعود در حالی داعیه حمایت از مسلمانان را دارد با حمایت مادی و معنوی آمریکا و اسرائیل مردم مظلوم یمن را در جنگی به غایت وحشیانه و ظالمانه به خاک و خون کشانده است.

3. محمد بن‌سلمان، این ولیعهد کم خرد و بی‌تجربه در عرصه سیاست نیز قمار «معامله قرن» را تنها راهکار نجات از بحران فعلی می‌داند. وی که به شوق نشستن بر کرسی قدرت و با هدف کسب رضایت آمریکا اصلاحات گسترده اجتماعی را رقم زد، نتوانست چهره حقیقی خود را پنهان سازد و با قتل خاشقچی در آستانه برکناری از ولیعهدی است از این رو امید دارد تا با شتاب دادن به پروژه معامله قرن بتواند با جلب نظر اسرائیل و سفارش لابی صهیونیستی به ترامپ همچنان در عرصه قدرت باقی بماند غافل از آنکه «وَلَنْ تَرْضَى عَنْكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ» و این امر در عمل برای ولیعهد کشوری با داعیه اسلامی میسّر نیست./981/ب912/ر

 

ارسال نظرات